Ustawa o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt – INFO
W zał. linki do live’a, który nagrałyśmy w 2023 r., który jest w pełni aktualny do teraz:
– do live o ustawie o identyfikacji zwierząt:
https://www.facebook.com/watch/?v=1210133916283085
W opisie filmu jest instrukcja jak poradzić sobie z tym obowiązkiem…
W tej sytuacji przydatne pisma znajdują się pod nr:
– 055 Umowa darowizny zwierzęcia hodowlanego,
– 056 Umowa dzierżenia zwierzęcia hodowlanego,
– 057 Pełnomocnictwo do dysponowania zwierzęciem hodowlanym.
Obudźcie się Kochani, demolują nasz kraj oraz naszą wolność !!!
W sprawie IDENTYFIKACJI ZWIERZĄT...
Pomimo zapewnień Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, iż dokonają zmian w ustawie z dnia 4 listopada 2022 r. o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt (Dz.U.2023.1815 t.j. z dnia 2023.09.07), która weszła w życie dnia 6 stycznia 2023 r., ABSOLUTNIE NIC takiego się nie wydarzyło.
Dlatego bulwersujące jest dementowanie przez ARiMR oraz mainstreamowe media obowiązku rejestracji każdego nawet jednego zwierzęcia, jako stada (w mniemaniu UE), gdyż te zapisy ustawy nadal Was obowiązują, a termin na rejestrację mija w dniu 1 lipca 2024 r.
Poniżej znajdziecie również tekst „Sprawozdania Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi”… usiądźcie zanim przeczytacie,
cyt.:
„Komisja Rolnictwa i Rozwoju Wsi po rozpatrzeniu powyższego projektu ustawy na posiedzeniu w dniu 4 października 2022 r.
wnosi: Wysoki Sejm uchwalić raczy załączony projekt ustawy”…
I. Co zawiera ustawa o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt, dalej „ustawa”.
Zgodnie z treścią art. 2 pkt 21) ustawy STADO – to (1) zwierzę lub grupa zwierząt tego samego gatunku i o tym samym statusie epizootycznym.
Natomiast zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/429 z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie przenośnych chorób zwierząt oraz zmieniające i uchylające niektóre akty w dziedzinie zdrowia zwierząt (“Prawo o zdrowiu zwierząt”)
§ 4 pkt 27)
“ZAKŁAD” oznacza wszelkie pomieszczenia, strukturę lub – w przypadku chowu lub hodowli na wolnym powietrzu – środowisko lub miejsce, w którym – tymczasowo lub stale – utrzymywane są zwierzęta lub przetrzymywany jest materiał biologiczny, Z WYJĄTKIEM:
a) gospodarstw domowych, w których utrzymuje się zwierzęta domowe;
11)
“ZWIERZĘ DOMOWE” oznacza zwierzę utrzymywane z gatunku wymienionego w załączniku I, utrzymywane do prywatnych celów o charakterze niehandlowym, czyli: pies, kot, fretka, płazy, bezkręgowce (z wyłączeniem pszczół, mięczaków należących do typu Mollusca i skorupiaków należących do podtypu Crustacea), gady, gryzonie i króliki – jeżeli ich nie jecie…
Powyższe oznacza, iż ustawie podlega KAŻDY posiadacz jednego lub więcej zwierząt typu: kura, kaczka, gęś, przepiórka, perliczka, struś, świnia, krowa, koza, koń, inne koniowate, wielbłądowate, jeleniowate (prawie wszystkie zwierzęta hodowlane) i każde z tych zwierząt musi mieć swój niepowtarzalny identyfikator oraz musi być wprowadzone do komputerowej bazy danych, a Wy jesteście ZAKŁADAMI i podlegacie tej ustawie.
Z powyższego względu każdy w/w posiadacz (a więc nie tylko właściciel) ma obowiązek w określonych terminach zgłosić ten fakt Organowi, a zgłoszeniu podlega:
– siedziba zwierzęcia,
– każde zwierzę indywidualnie,
– warunki w jakich zwierzę bytuje,
– przemieszczanie zwierzęcia, w tym sprzedaż, obrót, targi,
– przemieszczenie świni na okres ponad 30 dni
– śmierć, utylizacja,
– narodziny zwierzęcia,
– fakt posiadania jaj lęgowych,
– zdarzenia dotyczące zwierząt (ogniska chorobowe).
Dla przykładu Art. 44. 1. Podmiot prowadzący zakład drobiu zgłasza do komputerowej bazy danych:
1) zwiększenie lub zmniejszenie liczby ptaków i jaj wylęgowych w zakładzie drobiu,
2) zabicie ptaków z nakazu powiatowego lekarza weterynarii w zakładzie drobiu
– z podaniem liczby ptaków i jaj wylęgowych, których przybyło lub ubyło w zakładzie drobiu, oraz miejsca pochodzenia lub przeznaczenia ptaków lub jaj wylęgowych w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zdarzeń.
2. W przypadku padnięć lub śmierci ptaków w innych okolicznościach niż zabicie z nakazu powiatowego lekarza weterynarii w zakładzie drobiu podmiot prowadzący zakład drobiu zgłasza do komputerowej bazy danych łączną liczbę sztuk ptaków, których ubyło z tych przyczyn w zakładzie drobiu w okresie tygodnia.
Brak zgłoszenia powyższych informacji lub zdarzeń w terminach (7 dni, tygodnia, 30 dni, 90 dni i 9 m-cy- w przypadku urodzenia zwierzęcia) stanowi wykroczenie i spowoduje zgodnie z treścią art. 53 i 56 ustawy nałożenie bardzo surowych kar, o czym poniżej.
II. KARY:
Zgodnie z art. 53 ustawy osoby będące związkiem hodowców koniowatych za niewykonywanie obowiązków nałożonych ustawą podlegają karze pieniężnej w wysokości do trzydziestokrotnego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej za rok poprzedzający, ogłoszonego przez Prezesa GUS.
Tej samej karze podlegają osoby prowadzące działalność typu: rzeźnia, gromadzenie zwierząt, organizujący targi, obrót i sprzedaż zwierząt, etc.
Kwota prognozowanego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w gospodarce narodowej podana jest w art. 24 Ustawy budżetowej na rok 2024 – Prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w gospodarce narodowej wynosi: 7.824 zł.
Kary trafiają na rachunek bankowy odpowiednio właściwego wojewódzkiego albo powiatowego inspektoratu weterynarii w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o nałożeniu kary pieniężnej stała się ostateczna.
Natomiast zgodnie z treścią art. 56 ustawy, znalazło się tam aż 21 pozycji możliwych wykroczeń, i tak dla przykładu:
1) niezłożenie wniosku o nadanie NUMERU SIEDZIBIE nie później niż w dniu wprowadzenia pierwszego zwierzęcia do siedziby stada,
2) nie zgłoszenie do IDENTYFIKACJI, koni, owiec, kóz i świń,
3) zastąpienie środka identyfikacji bez zezwolenia u świni,
4) nie zniszczenie środka identyfikacji po śmierci zwierzęcia w sposób określony w ustawie,
5) nie zgłoszenie urodzenia: Bydło – Maksymalny termin oblicza się od daty urodzenia zwierząt i nie może on przekroczyć 20 dni ale max 9 m-cy, kozy i owce oraz świnie max 9 m-cy, natomiast kozy, owce, wielbłądowate nie później niż przed opuszczeniem stada.
6) nie zgłoszenie, że świnia została przemieszczona do siedziby stada innej niż siedziba stada, w której się urodziła, i przebywa w tej siedzibie stada dłużej niż 30 dni oraz posiadacz dodatkowo nie oznakowuje tej świni numerem identyfikacyjnym zgodnym z numerem siedziby stada, w której ta świnia przebywa dłużej niż 30 dni.
7) nie zgłoszenie do komputerowej bazy danych informacji o zdarzeniach dotyczących zwierząt, lub dokonuje tego zgłoszenia po terminie wskazanym przez ustawę (art. 26 i art. 30).
art. 26 – Zgłoszenia do komputerowej bazy danych informacji o zdarzeniach dotyczących zwierząt, których obowiązek zgłoszenia do komputerowej bazy danych wynika z przepisów dokonuje się w terminie 7 dni od dnia wystąpienia danego zdarzenia.
art. 30 – W przypadku zagrożenia wystąpieniem lub wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt podlegającej obowiązkowi zwalczania i określenia obszaru zapowietrzonego, obszaru zagrożonego lub innego obszaru objętego ograniczeniami, ustanowionego zgodnie z przepisami rozporządzenia 2016/429 oraz przepisami Unii Europejskiej wydanymi na podstawie rozporządzenia 2016/429, informacje o zdarzeniach dotyczących świń, z wyłączeniem urodzenia, zgłasza się do komputerowej bazy danych w terminie 2 dni od dnia wystąpienia danego zdarzenia.
nie zgłoszenia urodzenia zwierzęcia w terminie określonym w tym przepisie,
(…)
20) uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli lub nie udzielenia osobie wykonującej czynności kontrolne w ramach tych kontroli pomocy niezbędnej przy wykonaniu tych czynności,
21) będąc obowiązanym do zidentyfikowania zwierząt, nie dokonuje tej czynności zgodnie z tym przepisem (Ptaki),
– wszystkie w/w przypadki podlegają karze grzywny w ramach postępowania w sprawach o wykroczenia, czyli karze jak na razie do 30.000,00 zł.
III. Podsumowanie.
– Ustawa NIE ULEGŁA ABSOLUTNIE ŻADNYM ZMIANOM pomimo zapewnień ARiRW i jest skrajnie niekorzystna dla Polski i Polaków, gdyż w sposób rażący narusza podstawowe prawa i wolności obywatelskie oraz w sposób niedopuszczalny ogranicza nienaruszalne prawo własności, ingerując w nie i poddając permanentnej inwigilacji Państwa.
– Ustawa reguluje szybkie systemy reagowania, poprzez nakazanie likwidacji zwierząt w przypadku stwierdzenia ognisk chorób, na danym terenie lub wśród konkretnych gatunków zwierząt.
– Ustawa w sposób oczywisty utrudni pozyskiwanie żywności, prowadzenie działalności oraz nakłada na posiadaczy zwierząt liczne obowiązki ewidencyjne, obarczając zaniechania rażąco wygórowanymi karami grzywny.
Druk nr 2659
Plan strategiczny dla wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027
Wersje aktu
Pozdrawiam,
Katarzyna Tarnawa – Gwóźdź